Boekhorst: “Nu vrijwel iedereen een mobiele telefoon of tablet heeft, is cao-informatie altijd en overal beschikbaar voor de leden. En als er nieuwe cao-afspraken zijn gemaakt, zijn die direct bekend en is de nieuwe versie van de cao snel beschikbaar – zodat de informatie altijd actueel is. Zo gaan wij als branche goed met de tijd mee en bieden we cao-informatie modern, makkelijk en compact aan. Wij zien het als goede service voor onze leden.
“De cao-app is enorm handig om leden op de hoogte te houden van alle belangrijke ontwikkelingen”
Voor het gebruik van sommige functionaliteiten loggen onze leden in met hun gebruikersgegevens uit het ledenadministratiesysteem – bijvoorbeeld om veelgestelde vragen te raadplegen of het berekenen van verlofdagen. Met de app gaat dit snel en makkelijk. Ook is de functie-indeling van een kapper via een aantal vragen eenvoudig te bepalen. Deze extra functies vinden de brancheleden erg handig, en ze maken er dan ook intensief gebruik van. Soms is onze hulp nodig; dan laten wij precies zien waar dit precies in de app staat en hoe het werkt, zodat zij dit in het vervolg zelf kunnen.
De cao-app is een samenwerkingsverband tussen AWVN en app-ontwikkelaar Yaacomm.
Meer weten over de mogelijkheden van de cao-app? Uitgebreide informatie en nog meer voorbeelden uit de praktijk, vindt u op cao.app – de speciale cao-appsite van samenwerkingspartner Yaacomm. Of neem contact op met een van onderstaande AWVN-adviseurs (onderaan deze pagina).
Bovendien kan je via de app belangrijke mededelingen voor de branche in banner-berichten tonen, zodat leden deze informatie meteen op hun scherm zien zodra ze de app openen. Dat is enorm handig om hun op de hoogte te houden van belangrijke ontwikkelingen.
Als branche krijgen wij via het dashboard goed inzicht in de onderwerpen waarop de leden het meeste zoeken. Die onderwerpen kunnen wij dan in onze nieuwsbrief weer extra belichten. Ook interessant is dat we via de app inzicht krijgen in de weg die leden al hebben bewandeld als ze bij ons terecht komen met een vraag. Wij kunnen precies zien waarop zij dan al gezocht hebben. Dat levert ons interessante informatie op. In de toekomst willen we daarmee misschien meer gaan doen om bepaalde processen verder te optimaliseren.
We weten dat de app nog meer mogelijkheden biedt dan we nu gebruiken, zoals bijvoorbeeld een communitymodule waarmee leden onderling kunnen communiceren. Wellicht gaan we in de toekomst de app daarmee uitbreiden. Op dit moment zijn we heel blij met wat we hebben.”
Het ontwikkelproces verliep heel prettig, aldus Boekhorst. De app-ontwikkelaars zijn plezierig in de omgang en geven duidelijk aan wat ze voor je kunnen betekenen, hoe ze dat gaan doen en hoe de tijdlijn eruit ziet. “Ze geven steeds duidelijk aan wat precies de mogelijkheden zijn en komen hun afspraken na. De kosten zijn inzichtelijk en Yaacomm is goed bereikbaar.”