Wat krijgt u voor de contributie?

Contributief | Informatie

Lees­wijzer Inhoudsopgave

Uit de contributie financieren we tal van activiteiten die, samen met onze dienstverlening, onze leden een voorsprong geven op het gebied van werkgeverschap. De contributieve dienstverlening spitst zich toe op vijf themagebieden. Op deze pagina leest u over onze activiteiten die onder ‘Informatie’ vallen.

Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie

Leden informeren is een belangrijke contributieve activiteit waar AWVN op alle mogelijke manieren werk van maakt. Via de website, social media en nieuwsbrieven. Door webinars, voorlichtingsbijeenkomsten en workshops te organiseren. Door middel van handboeken of webpapers. U bent zo altijd verzekerd van betrouwbare, harde cijfers, van actuele kennis over alle denkbare HR-onderwerpen én de wet- en regelgeving op sociaal en arbeidsrechtelijk gebied.

Kennissessies

Actuele ontwikkelingen, nieuwe wet- en regelgeving? Alle consequenties voor werkgevers inzichtelijk gemaakt door AWVN-experts tijdens kennissessies – online bijeenkomsten of fysieke. Die organiseren we op het moment dat het onderwerp zich aandient en de informatiebehoefte groot is. Denk aan onderwerpen als inflatie, personeelskrapte, seksueel overschrijdend gedrag, kabinetsvoorstellen op het gebied van het hervormen van de arbeidsmarkt.

Maar er zijn ook vaste elementen in dit voor leden kosteloos toegankelijke aanbod: ′Pensioenflits′ (toegespitst op de overgang naar de nieuwe pensioenstelsel), ′Actualiteiten internationaal′ (over actuele ontwikkelingen op het gebied van grensoverschrijdende arbeid en de gevolgen daarvan voor werkgevers) en ′Legale zaken′ (ontwikkelingen en de stand van zaken rond – nieuwe – wetgeving in het arbeidsrecht).

Website

Trends, werkgeverstandpunten, good practices, belangrijke uitspraken op arbeidsjuridisch gebied, en uiteraard nieuwe wet- en regelgeving: we berichten er dagelijks over op onze website. In de vorm van nieuwsberichten, achtergrondverhalen, vlogs en blogs, podcasts en webpapers. En we streven er daarbij steeds naar de ontwikkelingen zo goed mogelijk te vertalen in praktische consequenties voor werkgevers.
Vrijwel dagelijks ontvangt u in uw mailbox een overzicht van voor HR relevant nieuws dat op onze site is verschenen. Daarnaast verzorgen we een nieuwsbrief die toegespitst is op inclusief werkgeven en eentje waarin ontwikkelingen in het lopende cao-jaar centraal staan.

• Op de website is een overzichtelijke indeling gemaakt van de ongeveer 40 aandachtsgebieden van AWVN. Voorts vindt u op de site nieuwsberichten, diepgaandere achtergrondverhalen, podcasts en publicaties, en blogs en vlogs.

• Welke nieuwsbrieven hebben we, en hoe kunt u zich daarop abonneren? Bekijk

• Uiteraard zijn we ook actief op sociale media.

Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie

Publicaties

Arbeidsvoorwaardennota 2024, contributiefAan het einde van het jaar zet AWVN, samen met VNO-NCW en MKB-Nederland, in de arbeidsvoorwaardennota de speerpunten voor het cao-overleg in het komende jaar op een rij.

Gedurende het seizoen houden we de vinger aan de pols. Aan het begin van de zomer maken we de tussenstand op, aan het einde van het jaar zetten we in de eindevaluatie van het cao-jaar op een rijtje in hoeverre de inzet gerealiseerd is.

Maar er duiken elk jaar weer ook vele andere interessante of belangrijke onderwerpen op waarover wij u uitgebreid en diepgravend willen infomeren. En dat doen we dan ook in onze publicaties – hiernaast ziet u enkele recente voorbeelden.
Tegenwoordig verschijnen die steeds in de vorm van een webpaper (als pdf), maar op verzoek kunnen we u een gedrukt exemplaar toesturen.

Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie

Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatie

AWVN-werkgeverslijn

De helpdesk voor leden. Bel of e-mail de AWVN-werkgeverslijn met al uw vragen over onze dienstverlening, over onze cursussen, bijeenkomsten en publicaties. Ook kunt u vragen over HR- en werkgeversonderwerpen voorleggen. Vaak kunnen onze medewerkers van werkgeverslijn de vraag zelf beantwoorden. Is dat niet het geval, dan zorgen zij ervoor dat een ter zake kundige adviseur of advocaat contact met u opneemt.

Dienstverlening AWVN, contributief, contributie, informatieDe AWVN-werkgeverslijn:
• draagt zorg voor een accurate afhandeling
• schakelt snel naar de juiste expert
• zorgt voor deskundig advies, binnen 48 uur.

Eigen contactpersoon

Elk lid heeft een eigen contactpersoon bij AWVN: de accountmanager. Een hooggekwalificeerde adviseur die u periodiek bezoekt en uw sector kent. Een bevlogen, inspirerende expert en sparringpartner die met u meedenkt en adequate, op uw situatie toegesneden, duurzame oplossingen aandraagt.
En die desgewenst aanvullende deskundigheid binnen de AWVN-organisatie mobiliseert als de oplossing van uw vraagstuk om een multidisciplinaire aanpak vraagt.

AWVN dienstverlening contributief, contributie, informatie
Accountmanager Nicole Hamburg op werkbezoek bij Tates en Lyle. Still uit video

Meer weten over onze contributieve activiteiten? 

Benieuwd wat AWVN verder voor de contributie doet? Bekijk ook onze andere themagebieden. Klik op een van de onderstaande banners, en u komt direct op de betreffende pagina terecht.

AWVN contributie, contributief AWVN contributie, contributief AWVN contributie, contributief AWVN contributie, contributief

Of bekijk het beknopte overzicht van de contributieve activiteiten van AWVN

Overzichtspagina

Deel dit artikel via: Deel dit artikel via Whatsapp Deel dit artikel via Twitter Deel dit artikel via Facebook Deel dit artikel via Linkedin Deel dit artikel via Mail
aanmelden