10 februari 2022

How2Work: visie AWVN op hybride werken

Eindelijk! Op 15 maart 2022 is het thuiswerkadvies vervallen. Na bijna twee jaar achter een laptop van de ene online vergadering naar de andere door te klikken, mogen werknemers de keukentafel weer verruilen voor kantoor. De overheid legt de invulling van hybride werken terug bij werkgevers, in samenspraak met werknemers. Blijft thuiswerken bij uw organisatie de norm, of wilt u uw mensen zo snel mogelijk weer terugzien op de werkvloer? Met andere woorden: hoe gaat u beleid rondom hybride werken inrichten?

Het is zaak om nu bewuste keuzes te maken voor de nabije toekomst op basis van de geleerde lessen van de afgelopen periode: How2Work! Om met medewerkers, medezeggenschap en vakbonden te werken aan toekomstbestendige oplossingen. Hoe organiseren we werk nu de coronacrisis ten einde loopt, welke lering trekken we uit de crisis? Nu is het moment om een heldere visie en strategie te ontwikkelen, om duidelijke afspraken te maken over hoe nu verder met de organisatie van het werk en om concrete maatregelen te treffen op het gebied van HR-beleid en arbeidsvoorwaarden.

Hoe organiseer je als werkgever het hybride werken?
AWVN heeft voor werkgevers in het position paper Back to Work? How2Work de zaken op een rij gezet die zij nodig hebben voor het ontwikkelen van een HR-visie op de organisatie van werk nu we weer terug mogen naar de werkplek.

Deel dit artikel via: Deel dit artikel via Whatsapp Deel dit artikel via Twitter Deel dit artikel via Facebook Deel dit artikel via Linkedin Deel dit artikel via Mail
aanmelden